Des d'un primer moment, els 3 integrants del grup, vam coincidir que ens venia de gust adreçar el material cap al professorat, centrant-nos en com es podria gestionar positivament el conflicte entre els docents paral·lels de la PAC anterior. I la metàfora d'un tàndem ens va semblar perfecta per donar-li una forma atractiva i engrescadora.
També teníem clar que no volíem carregar la webquest amb orientacions extretes del nostre ideari personal. Ans al contrari, l'eina resultant havia de ser efectiva independentment de les diferents perspectives ideològiques, nostres i dels usuaris. Un instrument que pogués evitar els nostres propis prejudicis.
Amb aquesta intenció vam construir tot el procés combinant estratègicament un conjunt de procediments clàssics (reunions, enquestes, observacions sistemàtiques) fonamentats en habilitats i valors essencials en la pressa de decisions d'un equip: diàleg, reflexió, respecte i consens. Tot aixó complementat amb punts "d'abituallament" on posàvem a l'abast recursos documentals de diferent tipus i perspectiva.
Tanmateix ens vam plantejar que la nostra proposta acompanyés els docents fins la darrera concreció curricular d'aula, ajudant-los a elaborar la programació. Teníem clar que per aconseguir aquest acompanyament sense condicionar la perspectiva intercultural de la didàctica resultant, caldria presentar un bon ventall d'opcions diferents, suficientment obertes, flexibles i variades. D'aquesta manera tot el pes metodològic de la webquest recau en la pressa de decisions.
a) Introducció i portada: David
b) Tasca principal: Mireia
c) Procés: David
d) Avaluació: Jordi
e) Conclusions: Mireia
f) Guia didàctica: Jordi
I la temporització i organització ben sistematitzada desde el primer moment.
19/10/09 Inici PAC 2 | 20/10/09 | 21/10/09 | 22/10/09 Presentació Planificacio Mireia | 23/10/09 Debat opció objectiu a treballar+qui guia cada apartat Tots | 24/10/09 Debat opció objectiu a treballar+qui guia cada apartat Tots | 25/10/09 Debat opció objectiu a treballar+qui guia cada apartat Tots |
26/10/09 Treball portada Proposta David | 27/10/09 Treball portada Debat Tots | 28/10/09 Treball portada Debat Tots | 29/10/09 Treball portada C.final David | 30/10/09 Treball t. principial Proposta Mireia | 31/10/09 Treball t. Principial Debat Tots | 01/11/09 Treball t. principial Debat Tots |
02/11/09 Treball t. Principial C. final Mireia | 03/11/09 Treball procés Proposta Jordi | 04/11/09 Treball procés Debat Tots | 05/11/09 Treball procés Debat Tots | 06/11/09 Treball procés C. final Jordi | 07/11/09 Treball avaluació Proposta David | 08/11/09 Treball avaluació Debat Tots |
09/11/09 Treball avaluació Debat Tots | 10/11/09 Treball avaluació C.final David | 11/11/09 Treball conclusions Proposta Mireia | 12/11/09 Treball conclusions Debat Tots | 13/11/09 Treball conclusions Debat Tots | 14/11/09 Treball conclusions C.final Mireia | 15/11/09 Treball guia didàctica Proposta Jordi |
16/11/09 Treball guia didàctica Debat Tots | 17/11/09 Treball guia didàctica Debat Tots | 18/11/09 Treball guia didàctica C.final Jordi | 19/11/09 Revisió Tots | 20/11/09 Revisió Tots | 21/11/09 Revisió Tots | 22/11/09 Lliurament PAC 2 Tots |
La comunicació en tot moment va ser molt fluída, amb 75 missatges en total a l'espai de treball.
Realment els 3 ens vam sentir molt a gust treballant plegats. L'experiència ha estat molt enriquidora i satisfactòria.
No hay comentarios:
Publicar un comentario