martes, 1 de diciembre de 2009

3. Seguiment i evolució de la webquest.

Un cop finalitzada la webquest és un bon moment per revisar i reflexionar vers la feina feta.

Des d'un primer moment, els 3 integrants del grup, vam coincidir que ens venia de gust adreçar el material cap al professorat, centrant-nos en com es podria gestionar positivament el conflicte entre els docents paral·lels de la PAC anterior. I la metàfora d'un tàndem ens va semblar perfecta per donar-li una forma atractiva i engrescadora.

També teníem clar que no volíem carregar la webquest amb orientacions extretes del nostre ideari personal. Ans al contrari, l'eina resultant havia de ser efectiva independentment de les diferents perspectives ideològiques, nostres i dels usuaris. Un instrument que pogués evitar els nostres propis prejudicis.

Amb aquesta intenció vam construir tot el procés combinant estratègicament un conjunt de procediments clàssics (reunions, enquestes, observacions sistemàtiques) fonamentats en habilitats i valors essencials en la pressa de decisions d'un equip: diàleg, reflexió, respecte i consens. Tot aixó complementat amb punts "d'abituallament" on posàvem a l'abast recursos documentals de diferent tipus i perspectiva.

Tanmateix ens vam plantejar que la nostra proposta acompanyés els docents fins la darrera concreció curricular d'aula, ajudant-los a elaborar la programació. Teníem clar que per aconseguir aquest acompanyament sense condicionar la perspectiva intercultural de la didàctica resultant, caldria presentar un bon ventall d'opcions diferents, suficientment obertes, flexibles i variades. D'aquesta manera tot el pes metodològic de la webquest recau en la pressa de decisions.


a) Introducció i portada: David

b) Tasca principal: Mireia

c) Procés: David

d) Avaluació: Jordi

e) Conclusions: Mireia

f) Guia didàctica: Jordi


I la temporització i organització ben sistematitzada desde el primer moment.

19/10/09

Inici PAC 2

20/10/09

21/10/09

22/10/09

Presentació Planificacio

Mireia

23/10/09

Debat opció

objectiu a treballar+qui guia cada apartat

Tots

24/10/09

Debat opció

objectiu a treballar+qui guia cada apartat

Tots

25/10/09

Debat opció

objectiu a treballar+qui guia cada apartat

Tots

26/10/09

Treball portada

Proposta

David

27/10/09

Treball portada

Debat

Tots

28/10/09

Treball portada

Debat

Tots

29/10/09

Treball portada

C.final

David

30/10/09

Treball t. principial

Proposta

Mireia

31/10/09

Treball t. Principial

Debat

Tots

01/11/09

Treball t. principial

Debat

Tots

02/11/09

Treball t. Principial

C. final

Mireia

03/11/09

Treball procés

Proposta

Jordi

04/11/09

Treball procés

Debat

Tots

05/11/09

Treball procés

Debat

Tots

06/11/09

Treball procés

C. final

Jordi

07/11/09

Treball avaluació

Proposta

David

08/11/09

Treball avaluació

Debat

Tots

09/11/09

Treball avaluació

Debat

Tots

10/11/09

Treball avaluació

C.final

David

11/11/09

Treball conclusions

Proposta

Mireia

12/11/09

Treball conclusions

Debat

Tots

13/11/09

Treball conclusions

Debat

Tots

14/11/09

Treball conclusions

C.final

Mireia

15/11/09

Treball guia didàctica

Proposta

Jordi

16/11/09

Treball guia didàctica

Debat

Tots

17/11/09

Treball guia didàctica

Debat

Tots

18/11/09

Treball guia didàctica

C.final

Jordi

19/11/09

Revisió

Tots

20/11/09

Revisió

Tots

21/11/09

Revisió

Tots

22/11/09

Lliurament PAC 2

Tots



La comunicació en tot moment va ser molt fluída, amb 75 missatges en total a l'espai de treball.

Realment els 3 ens vam sentir molt a gust treballant plegats. L'experiència ha estat molt enriquidora i satisfactòria.


No hay comentarios:

Publicar un comentario